makeuptips

sitter och kollar runt på olika makeup videos som privatpersoner spelat in och lagt ut på youtube.
och en sak som 99% av dom gör fel (enligt mig!) är att när dom fyller i sina ögonbryn så börjar dom där det är som tjockast.
WRONGWRONGWRONG!

ja blir helt frustrerad eftersom jag lärt mig att göra på ett helt annat sätt.
och det ska jag dela med mig av :)

Börja alltid med att fylla i ögonbrynets högsta punkt eftersom att brynets färg alltid är lite mörkare där det är tjockare, så om man börjar där så måste man fylla i den smalare delen starkare också. vilket ger en onaturlig look!
självklart kan man ju fylla i den tjockare delen också men varsamt och inte så hårt :)

btw, alla vet väl var A,B,C punkterna står för? ;)

a, där brynet ska börja - allt framför ska bort
b, där brynets högsta punkt ska vara
c, där brynet ska sluta - allt bakom ska bort

och till dom som tycker att de e svårt att få till snygga bryn med penna.(kan vara svårt på smala ögonbryn) så testa med en skuggfärg som är lättast att applicera med sneställd brynborste ;)

god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0